Tore tilbake med hat-trick!

Suldal tok sin tredje heimesiger mot Hundvåg 2 sist helg.

Den faste skribenten var ikkje til stades, så me lurer oss til å saksa referat frå mååål.no, den nye, lokale fotballsatsinga til Stavanger Aftenblad. De som er abonnentar kan inn der og lesa autogenererte referart frå Suldal IL sine lag i kretsserien, det vil seia a-laget, G13-laga og J14-laget.

Faksimile frå Stavanger Aftenblad:

Suldal vant etter hattrick på hjemmebane

Tore Bendiksen Søraas scoret tre ganger da Suldal vant 7-2 over Hundvåg 2 i 6. divisjon i fotball for menn lørdag.

Etter bare åtte minutters spill tok Hundvåg 2 ledelsen ved Nikolai Aleksander Wold. Jone Utbjoa (Suldal) scoret på straffe etter 33 minutter, og Søraas sendte Suldal i føringen to minutter senere.

Ekspederte straffe i mål

Suldal-spilleren scoret sitt andre mål i kampen da han gjorde 3-1 sju minutter etter sidebytte, og åtte minutter senere fullførte samme spiller sitt hattrick. Suldals Utbjoa scoret fra straffemerket da det var spilt en halv time i andreomgangen, og Suldal økte ledelsen da Rene Adjemi satte ballen i nettet seks minutter senere. Dermed var stillingen 6-1. Nikolai Lyngnes Ramsland reduserte til 2-6 for Hundvåg 2 fem minutter før slutt. Suldal rykket ytterligere i fra da Tom Lukas van Ruiven økte ledelsen fem minutter senere. Det ble ikke flere nettkjenninger i kampen. Da sluttsignalet lød, viste resultattavla 7-2.

Suldal serieleder

Det var Suldals fjerde strake seier. Etter lørdagens kamp er Suldal nummer én på tabellen med tolv poeng, mens Hundvåg 2 er på femteplass med seks poeng. Suldal spiller neste kamp mot Sørmarkå 17. september, mens Hundvåg 2 møter Madla 3 21. september.

Kamptroppen